Załóżmy, że wdrażasz nowy produkt i chcesz przeprowadzić kampanię reklamową, której motywem będzie promocja cenowa. Z innego, naszego artykułu wiesz już, że zamiast wykorzystać jako stronę docelową podstronę sklepu, lepiej przygotować dedykowany landing page.
Wiele informacji przydatnych przy konstruowaniu landing page, eksperci zgromadzą sami zapoznając się z twoją stroną internetową oraz briefem kampanii, o ile taki został przygotowany. O wiele faktów, których nie można stwierdzić na podstawie strony i dokumentów marketingowych, będą musieli jednak zapytać.
Czyli: jaki będzie ciąg dalszy pracy z pozyskanym klientem? Czy z klientami, których przyciągniecie dzięki landing page, będziecie kontaktować się później telefonicznie? A może wyślecie im ofertę mailem lub smsem? Czy będziecie zachęcać do rejestracji konta w serwisie? To wpływa na rodzaj informacji, które będzie zbierać landing page. A dlaczego nie zbierać od razu wielu danych? Przecież zawsze mogą się przydać i można mieć je „na wszelki wypadek”? To nie jest dobry tok myślenia. Zbierać należy tyle informacji, ile potrzeba i ani trochę więcej, ale też… nie mniej. Wbrew rozpowszechnionym mitom, nie zawsze liczba pól do wypełnienia jest odwrotnie proporcjonalna do konwersji formularza na landing page. A mówiąc prościej: nie zawsze zmniejszenie liczby pól do wypełnienia spowoduje, że zwiększy się liczba uzyskanych przez formularz leadów. Eksperymenty pokazują, że klienci zwracają też uwagę na istotność zadawanych pytań.
Załóżmy, że sprzedajesz namioty turystyczne i poprosisz klienta na landing page tylko o telefon. Może się okazać, że taki maksymalnie krótki formularz będzie wysyłany z landing page rzadziej, niż gdybyś poprosił o telefon oraz dodatkowo zadał pytanie, ile osób powinien pomieścić poszukiwany przez klienta namiot. Klient upewnia się dzięki temu, że chcesz przesłać mu dostosowaną do niego ofertę, a nie „porozmawiać o wszystkich namiotach”. Poświęcimy temu zagadnieniu osobny artykuł. Dla współpracy z ekspertami, którzy będą budować twój landing page ważne są następujące zalecenia:
Landing page może zarówno spierać sprzedaż dowolnego produktu zarówno objętego promocją, jak i w ramach standardowej oferty. Jeśli opracowałeś promocję i zgłaszasz się do agencji w sprawie zbudowania landing page, musisz przekazać dobrze zasady promocji. Lepiej jeśli omówisz tę akcję marketingową własnymi słowami, a nie tylko prześlesz regulamin. Dobry landing page, który ma wysoką konwersję to taki, który nie tylko przekazuje zasady promocji, ale oddaje jej ducha i komunikuje atrakcyjność. Agencja wyspecjalizowana w budowaniu landingów z wdzięcznością przyjmie i dobrze wykorzysta takie informacje, jak np.:
Jeśli zlecasz danej agencji tylko przygotowanie landing page, który jest elementem szerszej kampanii, przygotuj pełną informację o tym, jak użytkownicy będą trafiać na budowaną stronę. Zadbaj o to, aby eksperci tworzący różne elementy kampanii mogli się swobodnie komunikować – nie izoluj ich. Dlaczego ma to duże znaczenie? Landing page powinien być spójny z reklamami oraz np. artykułami, które odsyłają do niego klientów. Zauważ, że reklamy w takich systemach, jak np. Google Ads różnią się od reklam w social media (np. Facebook, Instagram czy LinkedIn). Podobnie swoją specyfikę mogą mieć linki kontekstowe podłączane pod słowa, grafiki lub bannery. Eksperci przygotowujący landing powinni mieć możliwość zapoznania się ze wszystkimi kreacjami przewidzianymi do użycia w kampanii – z ich motywami przewodnimi w formie tekstu i grafiki. Użytkownik musi czuć, że reklamy, artykuły promocyjne czy linki oraz landing page to spójna całość.
Agencja przygotowująca landing page powinna otrzymać dokładny opis grupy docelowej promowanej usługi lub produktu. W przypadku niektórych usług, produktów i promocji, może okazać się, że dobrym wyjściem będzie przygotowanie więcej niż jednej wersji docelowej landing page. Załóżmy, że masz suplement diety, który pozwala jednocześnie poprawić stan skóry, jak i zwiększyć odporność organizmu na infekcje. W obydwu przypadkach działanie produktu jest świetne. Jednak osoby zainteresowane poprawą kondycji skóry to niekoniecznie Ci sami klienci, których interesuje poprawa odporności. Agencja może więc uznać za zasadne przygotowanie dwóch różnych landing page. Na każdym z nich, w zależności od grupy docelowej, w inny sposób rozłożone będą akcenty wskazujące na korzyści z zakupu suplementu diety produkowanego przez twoją firmę.
Zbierz informacje wskazane w powyższych akapitach, aby przygotować się jak najlepiej do rozmów z agencją, której możesz zlecić budowę landing page. Dzięki temu już pierwsze spotkanie będzie bardzo efektywne i zaoszczędzicie czas, skracając maksymalnie cykl przygotowania strony.