Konwersja

Jak podnieść konwersję na stronie? 4 ważne kroki

LP | CREATION
2023-07-12

Wysoka konwersja to słowo-klucz jeśli chodzi o mierzenie skuteczności działań reklamowych. Możemy mieć dużo wyświetleń reklamy, wiele wejść na stronę, długie interakcje użytkowników ze stroną – ale nadal niską konwersję. Wtedy zwykle pojawiają się najprostsze pytania: gdzie są nasi klienci? Gdzie są pieniądze? Po co w ogóle nam ta kampania? Jak podnieść konwersję na stronie lub w sklepie internetowym? Czy można wykonać jakieś proste kroki, które w większości przypadków działają?


Konwersji sprzedażowej nie należy mylić z reklamowym ROI – czyli "Return on Investment", wskaźnikiem pokazującym stopę zwrotu z inwestycji w reklamę. Wskaźnik konwersji, w dużym uproszczeniu, mówi nam, jak wiele osób, do których trafiła nasza reklama, wykonało działania, których od nich oczekiwaliśmy.

Przykłady wysokiej konwersji na stronie
  • Jeśli naszym celem była sprzedaż produktu – wysoka konwersja oznacza, że wielu odbiorców reklamy kupiło nasz produkt lub usługę.
  • Jeśli naszym celem było zostawienie nam przez klienta danych kontaktowych (tzw. lead) – z wysoką konwersją mamy do czynienia, gdy przyjdzie do nas wiele wypełnionych formularzy.
  • A jeśli naszym celem było to, aby klienci przejrzeli dokładnie naszą stronę z opisem produktu – odnotujemy wysoką konwersję jeśli z danych będzie wynikać, że wielu klientów scrollowało stronę od góry do samego dołu i spędziło na niej tyle czasu, ile trzeba, aby przeczytać opis.

Jak widać – cele kampanii reklamowej mogą być różne. Nasuwa to zatem też prosty wniosek, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu na podniesienie konwersji, ponieważ możemy mieć różne cele. A niezależnie od dziedziny, trudno o metody zwiększające szanse osiągnięcia „każdego celu”.

Jest jednak wiele działań, które możemy wykonać dobrze, aby nasza strona była przyjazna dla klientów i ich angażowała, a nasza oferta była dla nich atrakcyjnie sformułowana. Poniżej skupiamy się na tych aspektach przygotowania strony docelowej w kampanii, które mają wpływ na konwersję.

Dobry landing page a zwiększenie konwersji z reklam
Wyświetlasz klientom reklamy i kierujesz ich na swoją stronę firmową? To może być spory błąd, zwłaszcza jeśli na twojej stronie dużo się dzieje: masz wiele treści, opisów produktów i usług oraz rozbudowane menu. W takiej sytuacji dobry sposób na podniesienie konwersji sprzedaży to przygotowanie specjalnego landing page – strony, która będzie idealnie dopasowana do twojej kampanii reklamowej lub konkretnego produktu. Może działać na innej domenie niż twoja strona firmowa.

  • Masz sklep meblowy i prowadzisz kampanię promocyjną na temat mebli kuchennych? Zrób landing page, który dotyczy wyłącznie mebli kuchennych. Jeśli skierujesz klienta z reklamy mebli kuchennych na stronę z pełną ofertą mebli (do sypialni, do jadalni, do salonu itp.) twoja szansa na wysoką konwersję spada.
  • Masz promocję na rowery górskie? Nie pokazuj klientowi strony z rowerami dla dzieci, kolarzówkami i rowerami turystycznymi. Pokaż mu landing z rowerami górskimi i nie rozpraszaj jego uwagi innymi produktami.

To się naprawdę opłaca. Poprowadź klienta z reklamy wprost do celu, nie pokazując mu żadnych innych „pokus” i nie rozpraszając uwagi.

Popracuj nad treścią i funkcjonalnością na swojej stronie. Ale porządnie!
Wiele firm skupiając się na budżecie, motywie promocji (zniżka, a może prezent?) lub wyborze platformy reklamowej, zapomina o dopracowaniu strony docelowej. Tymczasem nic Ci nie pomoże, jeśli klient trafiający na stronę nie będzie chciał na niej pozostać, nie wyda się mu ona przyjazna ani spójna z reklamą, którą przed chwilą widział.

Twoja treść ofert sprzedażowych powinna być przekonująca i jasna. Powinna też współgrać z informacjami o twojej firmie i filozofii działania. Na stronie podkreśl wyraźnie swoją propozycję wartości. Klienta należy nie tylko przekonać, że trafił na odpowiednią usługę lub produkt. Powinien też być pewien, że:
  • znalazł najlepszego dostawcę,
  • transakcja i dostawa będzie bezproblemowa,
  • zakup rozwiąże jego problemy lub zaspokoi potrzeby.

Jeśli przekonasz klienta tylko do produktu, może się z Tobą zgodzić i… kupić u kogoś innego.
Jeśli przekonasz go tylko do twojej firmy, może pokiwać głową z uznaniem, ale nie kupić produktu.

Twój sukces w komunikacji z klientem musi być zatem pełny. Nie ma miejsca na „połowiczne sukcesy” ponieważ ich wynikiem jest zwykle „zerowa konwersja”. A Ty przecież chcesz PODNIEŚĆ KONWERSJĘ.

Dostosowanie treści i funkcjonalności strony do klienta. Elementarz zwiększania konwersji
Zawartość strony www potrafi zrujnować konwersję z reklam, jeśli będzie niedopasowana do potrzeb i oczekiwań klienta. Banał? Rzeczywistość pokazuje, że absolutnie nie. A to dlatego, że nie dotyczy to wyłącznie treści. Typowym przypadkiem jest to, że copywriterzy i projektanci stron tak mocno skupiają się na samym przekazie słownym, że nie biorą pod uwagę dopasowania funkcjonalności do klienta i produktu.

Przykład typowego błędu? Możemy odwołać się do produktów bliskich wielu marketerom. Niech ilustracją będą kampanie narzędzi pozwalających działom marketingu szybko wyszukiwać influencerów do współpracy przy promocji brandu i oszczędzać w ten sposób godziny pracy spędzane na „ręcznym” szukaniu youtuberów, instagramerów czy tiktokerów. 
Kim jest klient takiego narzędzia? To marketer, który musi rozwiązać problem już dziś, ma na to określony budżet i nie ma czasu nawet wyjść na lunch, ponieważ jego kampania influencerska idzie słabo.
A co napotykamy na stronach landing page wielu tego typu narzędzi? Długie formularze, w których musimy zostawić masę danych, a na koniec dostajemy obietnicę sesji z prezentacją demo za 2 dni. W dodatku na ogół nie można w ogóle zorientować się, ile takie narzędzie będzie kosztować.
Czy może być gorzej? Marketer chce wybrać i kupić tu i teraz narzędzie, które rozwiąże jego problem. Landing każe mu czekać i marnuje mnóstwo jego czasu.
To tak, jakby osoba, która musi za 10 minut dotrzeć na lotnisko usłyszała od taksówkarza, że należy złożyć podanie o miejsce w taksówce w najbliższym urzędzie ds. komunikacji.
Landing z produktami, które kupuje klient narzekający na brak czasu, nie może mu tego czasu marnować. Jeśli tak będzie - nie ma co liczyć na wysoki wskaźnik konwersji, nawet jeśli treść będzie wspaniale przygotowana.

Dobra nawigacja na stronie zwiększa konwersję
Współczesny klient naprawdę łatwo ulega frustracji. Nawet jeśli tak naprawdę nigdzie się nie spieszy, to i tak nie lubi czekać. Jeśli będzie długo musiał szukać potrzebnych mu informacji, lub co gorsza nie będzie mógł ich w ogóle znaleźć – ucieknie z twojej strony do konkurencji. Dlatego: ułatwiaj nawigację. Jeśli trudno jest dodać przedmioty do koszyka lub znaleźć opcję zamówienia, użytkownicy mogą porzucić Twoją stronę. Zadbaj o prostotę i przejrzystość menu. To przełoży się na wyższą konwersję.
Złota zasada nawigacji mówi, że klient powinien w każdej chwili wiedzieć:
  • gdzie jest,
  • gdzie był,
  • gdzie może przejść dalej.

Zbieraj dane, aby podnieść konwersję
Jeśli nie będziesz zbierał i analizował danych, nigdy nie zrozumiesz dlaczego twoja kampania i strona nie działają. Analizuj dane dotyczące wielkości, dynamiki i źródeł ruchu na stronie, wskaźników odrzuceń na różnych etapach interakcji ze stroną, wskaźników klikalności i innych danych, które są istotne dla Twoich celów. Pozwoli to na lepsze zrozumienie, co działa na Twojej stronie dobrze, a gdzie należy wprowadzić zmiany. 

Zanim zaczniesz analizę techniczną swoich kampanii lub utoniesz w setkach webinarów mamiących Cię ujawnieniem sekretnych trików na podnoszenie wskaźnika konwersji na stronie, sprawdź dokładnie swoją stronę docelową. Czy klient pokierowany jest najkrótszą drogą do realizacji konwersji? Czy czuje się na stronie bezpiecznie i zauważa jej spójność z reklamą oraz swoimi potrzebami? Czy strona jest dla niego przejrzysta? Czy zbierasz dane pozwalające analizować zachowania użytkowników? 
Jeśli chcesz, abyśmy pomogli Ci przygotować landing page do Twojej kampanii - zapraszamy do kontaktu. Zobacz, jak pracujemy.

Potrzebujesz świetnego landinga?
Skontaktuj się z nami - odpowiemy na każde pytanie.
Zadzwoń 606 704 195 lub kliknij i przejdź do kontaktu.
Kontakt