Czy landing page służy tylko do sprzedaży wybranych produktów i usług przez firmy? Oczywiście, że nie. Landing Page to potężne narzędzie, dające ogromne możliwości bez względu na branżę czy sposób działania organizacji. Strony landingowe może z dużym pożytkiem wykorzystać nawet instytucja publiczna, szpital, samorząd, partia polityczna, fundacja czy firma działająca w systemie MLM.
Dla kogo jest landing page?
Moglibyśmy właściwie zamknąć powyżej postawione pytanie odpowiedzią: „dla każdego”. Byłoby to jednak pewnego rodzaju uproszczenie: landing page nie jest dla każdego, ale… jest prawie dla wszystkich. Co ciekawe, wiele branż wyraźnie nie docenia i nie wykorzystuje potencjału dobrego landing page. Najczęściej to narzędzie wykorzystują firmy, które chcą zbierać dane kontaktowe klientów, aby umówić się z nimi na spotkanie albo promujące konkretny produkt lub usługę. Tymczasem landing page to świetne narzędzie w zróżnicowanych działaniach promocyjnych praktycznie dla każdego typu organizacji lub osoby: fundacji lub innej organizacji non-profit, partii politycznej, ruchu społecznego, firmy rekrutacyjnej, instytucji publicznych, samorządów czy służby zdrowia.
Za pomocą landing page można nie tylko pozyskiwać klientów na produkty i usługi, ale także:
Czy landing page służy tylko do sprzedaży wybranych produktów i usług przez firmy? Oczywiście, że nie. Landing Page to potężne narzędzie, dające ogromne możliwości bez względu na branżę czy sposób działania organizacji. Strony landingowe może z dużym pożytkiem wykorzystać nawet instytucja publiczna, szpital, samorząd, partia polityczna, fundacja czy firma działająca w systemie MLM.
- zbierać wpłaty i darowizny na określony cel.
- rekrutować kandydatów do pracy,
- wybierać kandydatów do programów badawczych, medycznych itp.,
- zbierać podpisy pod różnego typu inicjatywami,
- prowadzić zapisy na szkolenia, webinary, konferencje.
Zobacz galerię zawierającą PRZYKŁADY LANDING PAGE
Zbieranie wpłat na określony cel przez landing page
Landing page to doskonałe narzędzie dla akcji promocyjnych, prowadzonych przez:
- partie polityczne,
- ruchy społeczne,
- organizacje charytatywne,
- start-upy.
W przypadku akcji charytatywnych czy crowdfundingu, finasowania start-upów albo po prostu ciekawych pomysłów, mamy do dyspozycji wyspecjalizowane serwisy, grupujące takie akcje. Korzystanie z nich ma pewne plusy – takie jak np. szybkość rozpoczęcia działania. Są też jednak ogromne minusy – m.in.:
- łatwa dostępność innych celów wsparcia dla potencjalnego darczyńcy – może on po prostu zacząć przeglądać serwis i wesprzeć kogoś innego,
- brak możliwości personalizacji strony zbiórki. Opisy są tworzone wg pewnego standardu, określonego przez wydawcę serwisu,
- akceptacja zbiórki przez wydawcę serwisu. Jeśli uzna on, że twój ruch społeczny czy partia polityczna ma cele niezgodne z polityką serwisu, strona zostanie unieruchomiona.
Własny landing page stworzony w celu prowadzenia zbiórki na cele organizacji, partii politycznej czy ruchu społecznego to możliwość stworzenia niepowtarzalnej kreacji dokładnie wg. swojego pomysłu i zastosowania wszystkich ważnych zasad, dzięki którym przygotowana strona będzie skuteczna.
Działania w największych systemach reklamowych, takich jak Facebook Ads czy Google Ads oraz na platformach crowdfundingowych są w przypadku tematyki społecznej, ekonomicznej i medycznej poddawane coraz większej kontroli. Dotyczy to nie tylko reklam, ale także komentarzy i wpisów (co mogliśmy obserwować w trakcje wyborów w USA w roku 2020). Reklamy i akcje promocyjne z tego obszaru tematycznego są często odrzucane z niezrozumiałych dla ich twórców powodów w wyniku stosowania przez sieci reklamowe i wydawców całego zestawu kryteriów, algorytmów i zautomatyzowanej analizy. Własny landing page daje możliwość przynajmniej częściowego uniezależnienia się od zewnętrznej oceny. Na przygotowanej przez profesjonalistów stronie mamy większą swobodę wypowiedzi oraz wyboru poruszanych tematów z zakresu polityki, religii, obyczajowości czy ekonomii. Zewnętrzne strony docelowe na które przekierowują reklamy, nie są poddawane kontroli i arbitralnej ocenie w takim stopniu jak strony w serwisach crowdfundingowych czy same kreacje reklamowe w sieciach.
Przykłady landing page ruchów społecznych i organizacji, służących do zbierania wpłat:

https://wspieraj.polska2050.pl/
https://secure.ifaw.org/united-states/help-save-animals-need-1
Rekrutacja z wykorzystaniem landing page
Firma, która chce zrekrutować pracowników także może wykorzystać landing page i budować wiele takich stron dla różnych stanowisk lub działów. Dzięki temu możliwe jest zachęcenie kandydatów do ubiegania się o pracę oraz szybkie zebranie wstępnych informacji. Wykorzystują takie rozwiązania z powodzeniem nie tylko firmy zatrudniające ludzi na etat, ale także działające w systemach MLM lub poszukujący samodzielnych przedstawicieli.
Landing page będzie szczególnie dobrym rozwiązaniem, jeśli mamy do czynienia z rekrutacją na dużą skalę i chcemy przedstawić kandydatom wstępnie warunki pracy albo benefity.
Takie rozwiązania stosuje np. Avon:

https://start.avon.pl/zarejestruj
http://zostankonsultantka.pl/
Duże, międzynarodowe firmy budują na potrzeby rekrutacji serwisy, które wykraczają poza formułę landing page w układzie one-page. Mają one jednak cechy landing page oraz jego zalety. Wydzielenie tematu rekrutacji do osobnego serwisu pozwala skupić uwagę użytkownika na tematyce zatrudnienia bez rozpraszania go ogromem informacji o firmie na stronie korporacyjnej. Tego typu serwisy tematyczne o pewnych cechach landing page działają na naszym rynku (np. Jeronim Martins, właściciel sklepów Biedronka), jak i na całym świecie:
https://karierawjm.pl/
https://jobs.spectrum.com/
Landing page w kampaniach realizowanych przez służbę zdrowia
Publiczna służba zdrowia także ma przed sobą trudne do realizacji cele marketingowe. Przykład tego mogliśmy obserwować przy okazji wdrażania programu szczepień przeciw covid-19. Duża nieufność społeczeństwa wobec szczepionek wymagała wzmożonych akcji informacyjnych i marketingowych, związanych z Narodowym Programem Szczepień. Na co dzień służba zdrowia w każdym kraju realizuje wiele kampanii, których skuteczność może podnieść dobrze przygotowany landing page. W tego typu akcjach, zwykła podstrona serwisu np. ministerstwa lub agencji rządowej, ma o wiele mniejszy potencjał marketingowy, niż landing page dostosowany graficznie i treściowo do identyfikacji wizualnej kampanii. Czynnikiem zwiększającym przewagę landinga nad podstroną jest w tym przypadku także fakt, że strony instytucji publicznych mają na ogół dość konserwatywny layout, dostosowany głównie do funkcji informacyjnych, a nie marketingowych.
Strony typu landing page są też często wykorzystywane przez koncerny farmaceutyczne do rekrutacji ochotników do udziału w badaniach nad nowymi lekami.
Poniżej przykłady landingów stworzonych na potrzeby służby zdrowia.

https://szczepimysie.pacjent.gov.pl/
https://participant.joinallofus.org/#/register
Landing page może wykorzystywać służba zdrowia na poziomie lokalnym (przychodnie, ośrodki zdrowia), np. do zbierania zapisów na akcje promocyjne dotyczące zdrowia, takie jak „biały tydzień”, akcja szczepień, programy profilaktyczne.
Strony poświęcone produktom i usługom, będącym w ofercie firm to tylko jedna z wielu możliwości wykorzystania konwencji landing page. Stosowanie tego podnoszącego skuteczność kampanii narzędzia powinni rozważyć także specjaliści zajmujący się marketingiem politycznym, społecznym i medycznym, pracujący nie tylko w przedsiębiorstwach, ale także w fundacjach, organizacjach społecznych, samorządach i instytucjach publicznych.
Potrzebujesz świetnego landinga?
Skontaktuj się z nami - odpowiemy na każde pytanie.
Zadzwoń
606 704 195 lub kliknij i przejdź do kontaktu.
Kontakt
Dlaczego reklama nie działa? Problemy strony docelowej
Z czego najczęściej wynika niska skuteczność reklamy? Pełna lista czynników objęłaby zapewne przynajmniej kilkadziesiąt pozycji. W tym artykule przyjrzymy się tym problemom, które wiążą się z treścią i funkcjonalnością stron docelowych.
Jak podnieść konwersję na stronie? 4 ważne kroki
Wysoka konwersja to słowo-klucz jeśli chodzi o mierzenie skuteczności działań reklamowych. Możemy mieć dużo wyświetleń reklamy, wiele wejść na stronę, długie interakcje użytkowników ze stroną – ale nadal niską konwersję. Wtedy zwykle pojawiają się najprostsze pytania: gdzie są nasi klienci? Gdzie są pieniądze? Po co w ogóle nam ta kampania? Jak podnieść konwersję na stronie lub w sklepie internetowym? Czy można wykonać jakieś proste kroki, które w większości przypadków działają?
Formularz na landing page – jaki go przygotować?
Na landing page często umieszczane są formularze kontaktowe, w których klienci wpisują dane takie jak telefon, email, imię i nazwisko. Ile pól powinien mieć taki formularz? Jakie informacje zbierać? Wiele osób uważa, że im krótszy formularz, tym lepiej. Okazuje się jednak, że takie myślenie jest dużym, nieuzasadnionym, a często także kosztownym uproszczeniem. Bo zły formularz to niższa konwersja sprzedażowa na landing page.